Styrketräning

Träning och Hälsa

 

Oavsett vem du är, om du har eller saknar träningsbakgrund, om du är ung eller har mer livserfarenhet - så skall jag ge dig det bästa stöd du kan tänka dig för att du skall nå dina mål!

 

 

 

 

 

Copyright JF Kraftfull utveckling 2014 johnny@traningohalsa.se

Du kan anlita mig för enstaka pass, eller ett större antal pass. Jag kan också sätta ihop ett program för dig som du får mailat till dig. Det är mest lämpligt för dig som är mer erfaren.

 

Personlig träning med mig börjar alltid med en kostnadsfri konsultation.

Då går vi igenom bla din träningsbakgrund, mål, ev skador/ begränsningar och lite grundläggande om kost.

Det är väldigt viktigt att du är ärlig med ev skador, mediciner osv under konsultationen. Annars kan jag sätta ihop ett program som inte är lämpligt för dig!

Jag har tystnadsplikt, så det vi pratar om stannar mellan oss, inga undantag.

 

Utifrån konsultationen med de fastslagna målen gör jag ett individuellt anpassat program till dig.

Det finns i det närmaste obegränsade möjligheter att styrketräna:

- Fria vikter

- Maskiner

- TRX

- Medicinbollar

- Slam balls

- Egen kroppsvikt

- Utomhus

- Hemma

- Cirkelgym (Både styrka och kondition)

- Tabata intervaller (Både styrka och kondition)

 

Programmet kan naturligtvis vara en kombination av de olika varianterna!

Jag kan komma till "ditt gym" och träna dig där, om gymmet i fråga tillåter det.

När vi sedan gör vårt första pass tillsammans är det fokus på att "bana in" övningarna. Dvs att du skall lära dig att utföra övningarna på ett korrekt sätt. För bästa träningseffekt och minsta skaderisk.

Beroende på dina mål så gör vi en eller flera relevanta tester.

 

 

 

 

 

Alla pass som vi genomför följer jag upp, skriftligen. Tex:

- Hur du upplevde passet

- Eventuella nya övningar som vi gjorde

- Vilken belastning det var på de olika övningarna

- Hur träningen gått sedan vårt förra gemensamma pass

- Jag kontrollerar att vi är i fas med delmålen och det långsiktiga målet

 

Om du väljer att träna långsiktigt med mig så varierar jag programmet på olika sätt för att det hela tiden skall vara roligt att träna. Beroende på dina förutsättningar så byter jag ut övningar successivt, så att du hela tiden fortsätter att utvecklas.